Formularz zgłoszeniowy wypełniony czytelnie i poprawnie na wysłuchanie w sprawie poselskiego projektu ustawy medialnej, które odbędzie się 17 maja – należy złożyć w Sejmie lub przesłać pocztą do soboty 7 maja 2016 r. Decyduje data stempla pocztowego.
Formularz zgłoszeniowy, który można pobrać po tekstem, składa się z nagłówka i części od A do F. W nagłówku należy zaznaczyć, że zgłaszamy zainteresowanie pracami nad projektem ustawy. Tytuły projektów i numery druków sejmowych, do których się odnosimy są następujące:
Poselski projekt ustawy o mediach narodowych to numer 442.
Poselski projekt ustawy o składce audiowizualnej to numer 443.
Przepisy prowadzające ustawę o mediach narodowych i ustawę o składce audiowizualnej - numer 444.
W części A formularza osoba fizyczna, która zabiera głos w swoim imieniu podaje swoje imię, nazwisko i pełen adres, a inne podmioty – nazwę, siedzibę i adres. Zgłoszenie mogą wysłać osoby prawne jak i jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej.
W części B podaje się nazwiska osób, które chcą zabrać głos w imieniu organizacji. W tej części wskazuje się osoby, które są uprawnione do reprezentowania podmiotu w pracach nad projektem ustawy (w tym do udziału w wysłuchaniu publicznym). Niepodanie adresów wszędzie, gdzie jest to wymagane, spowoduje, że zgłoszenie nie zostanie przyjęte.
Część C wypełniają zawodowi lobbyści, kancelarie i firmy konsultingowe reprezentujące swoich klientów. Karta wstępu do Sejmu nie upoważnia do wejścia na wysłuchanie.
Część D jest obowiązkowa – w sposób ogólny należy opisać interes, który zamierza się chronić oraz rozwiązanie prawne, o którego uwzględnienie chce się zabiegać podczas tego wysłuchania.
W części E należy załączyć dokument, z którego wynika umocowanie do złożenia formularza zgłoszenia w imieniu podmiotu dokonującego zgłoszenia – dokumentu nie załącza się jedynie w przypadku, gdy osoba składająca zgłoszenie (z części F) jest tożsama z podmiotem dokonującym zgłoszenia (z części A).
Dokumenty potwierdzające umocowanie do złożenia formularza – w zależności od formy organizacyjnej podmiotu dokonującego zgłoszenia – to np. wyciąg z KRS, statut, pełnomocnictwo, umowa. Wydruk z KRS najłatwiej pobrać na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości:
https://ems.ms.gov.pl/krs/wyszukiwaniepodmiotu
W części F podpisuje się osoba składająca zgłoszenie, czyli albo osoba fizyczna, która wpisała swoje dane w części A albo osoba uprawniona do reprezentacji podmiotu, którego dane zostały podane w części A. Musi być to zgodne ze sposobem jego reprezentacji określonym w odpowiednim rejestrze lub innym dokumencie właściwym dla formy organizacyjnej tego podmiotu, osoba może też działać na podstawie pełnomocnictwa.
Gdzie złożyć osobiście wypełniony formularz:
Wydział Podawczy Kancelarii Sejmu
Warszawa, al. Na Skarpie 16
otwarte od poniedziałku do piątku
w godzinach 8.00 – 16.00.
Adres, na jaki można przesłać pocztą formularz do 7 maja (decyduje data stempla):
Kancelaria Sejmu
Gabinet Marszałka Sejmu
ul. Wiejska 4/6/8
00-902 Warszawa
Dodatkowe informacje znajdują się na stronie Sejmu pod tym linkiem.